Mitä Don Trump Juniorin sähköpostit todella kertovat?
Valtamedia jatkaa asiantuntijoidensa tukemana presidentti Donald Trumpin vastaista taisteluaan tämän vaalikampanjan väitetystä Venäjä-vehkeilystä. Presidentin vanhimman pojan Donald Trump nuoremman eilen julkaisemat sähköpostit näyttävät saaneen amerikkalaisen vasemmiston ja sen suomalaisten etäispäätteiden päät sekaisin.
Ulkopoliittisen instituutin (UPI) ohjelmajohtaja Mika Aaltola julistaa valtionmediassa: tämä on se savuava ase (amerikkalainen sanonta asialle, jossa epäillyn syyllisyys käytännössä varmistuu).
Yhdysvaltoihin perehtyneen tutkijan Markus Kantolan mukaan julkisuudessa olleet tiedot Trumpin kampanjatiimin toiminnasta ovat "erittäin raskauttavia".
– Yhdysvaltain historiassa ei ole koskaan aikaisemmin käynyt niin, että presidenttiehdokkaan kampanjatiimi käy salaisia neuvotteluja vieraan vallan kanssa, väittää Kantola Ylen Ykkösaamussa.
Trumpin vastustajat ovat käytännössä koko amerikkalaisen valtamedian ja viiden erillisen tutkimuksen voimalla etsineet "Sitä savuavaa asetta" (The Smoking Gun) eli raskauttavaa todistetta, joka osoittaisi oikeaksi heidän salaliittoteoriansa. He uskottelevat itselleen ja muille, että Trump juonitteli (collude) Venäjän hallituksen kanssa kilpakumppaniaan Hillary Clintonia (dem.) vastaan estääkseen tämän valinnan ja tullakseen itse valituksi.
Äärimmilleen vietynä tämä teoria tarkoittaisi sitä, että Yhdysvaltain presidentti olisi käytännössä Kremlin agentti ja Venäjän presidentti Vladimir Putinin "sätkynukke". Hankkeen tarkoituksena on horjuttaa Trumpin hallintoa ja sen legitimiteettiä. Presidentti on kutsunut sitä noitavainoksi (witch–hunt). Vastustajien perimmäisenä tavoitteena on panna viralta (impeachment) Trump, jonka amerikkalaiset valtaeliitin harmiksi valitsivat presidentikseen sen ehdokkaan Clintonin sijasta.
Don Trump Juniorin julkaisemat sähköpostit liittyvät venäläiseen asianajajaan Natalia Veselnitskayaan, jonka kanssa hänen tuntemansa brittiläinen musiikkituottaja Rob Goldstone järjesti tapaamisen vuosi sitten kesken kiireisintä vaalitaistelua. Trump Towerissa järjestetty tapaaminen kesti hänen mukaansa vain noin parikymmentä minuuttia. Siihen osallistuvat myös Jared Kushner, jonka lanko Don Junior on, sekä silloinen kampanjapäällikkö Paul Manafort. Don Juniorin mukaan Kushner oli vain alussa 5-10 minuutta paikalla ja Manafort näpelöi tapaamisen ajan älypuhelintaan.
Don Juniorin mukaan he odottivat kuulevansa venäläisjuristilta Clintonin kampanjan kannalta vahingollisia tietoja, joista olisi hyötyä Trumpin kampanjalle. He eivät hänen mukaansa kuitenkaan saaneet mitään tällaisia tietoja. Sen sijaan ihmisoikeusasianajajaksi osoittautunut nainen otti puheeksi venäläislasten adoptiot ja Yhdysvaltain lain (Magnitsky Act). Don Junior kertoi tästä päätelleensä, että lupaukset kampanjalle "hyödyllisistä tiedoista" olivatkin vain veruke tapaamiselle.
Varsinainen myrsky syntyi siitä, että Don Juniorin julkaisi twitter-tilillään koko sähköpostiketjun. Valtamedia ja poliittiset vastustajat saivat siitä vettä myllyihinsä. Sähköposteista ilmenee Don Juniorin spontaani innostus saada tietoja, jotka palvelisivat hänen isänsä vaalikampanjaa: if it's what you say I love it especially later in the summer.
Valtava vyöry villejä huhuja ja spekulaatioita lähti liikkeellä sähköposteista, jotka Don Junior kokonaisuudessaan julkaisi perustellen ratkaisuaan läpinäkyvyyden (transparency) lisäämisellä. Hallinnon läpinäkyvyys on asia, jota Barack Obama vaalikampanjassaan lupasi lisätä, vaikka presidenttinä toimikin päinvastaisella tavalla. Presidentti Trump antoi pojalleen tunnustusta läpinäkyvyyden lisäämisestä huolimatta siitä, että ratkaisun seurauksena valtamediassa alkoi ennennäkemätön myllytys häntä vastaan.
Monet ottivat kantaa ja antoivat lausuntoja tarkistamattomien tietojen ja olettamusten perusteella. Yksinkertainen lähdekritiikki, huolellinen faktojen tarkistus ja niiden analysointi näyttävät jääneen vähemmälle tai unohtuneen kokonaan.
Mitä merkittävää Don Juniorin ja Goldstonen välisessä sähköpostinvaihdossa sitten on?
RG: Emin just called and asked me to contact you with something very interesting. The Crown prosecutor of Russia met with his father Aras this morning…
Goldstone kertoo Don Juniorille välittävänsä viestin tämän tuntemalta azerbaitsanilaisvenäläiseltä pop-artistilta Emin Agalarovilta, jonka isän Aras Agalarovin kerrotaan keskustelleen Venäjän valtionsyyttäjän kanssa.
RG: …in their meeting offered to provide the Trump campaign with some official documents and information that would incriminate Hillary and her dealings with Russia and would be very useful to your father…
Goldstonen mukaan Venäjän valtionsyyttäjä olisi tarjonnut Trumpin vaalikampanjaa varten virallisia asiakirjoja ja tietoja, jotka osoittaisivat, että tämän vastaehdokas Hillary Clinton on tehnyt Venäjän kanssa laittomia tai arveluttavia diilejä. Näiden asiakirjojen ja tietojen arvioidaan olevan varsin hyödyllisiä Trumpin kampanjalle.
RG: This is obviously very high level and sensitive information but is part of Russia and its government's support for Mr. Trump – helped along by Aras and Emin.
Goldstone päättelee, että kysymys olisi arkaluontoisista tiedoista ja Venäjän hallituksen tuesta, jota se välittää Trumpin liiketuttavien Aras ja Emin Agalarovin kautta.
Mitä päätelmiä näistä asioista voidaan tehdä, jos Goldstonen esittämät tiedot pitävät paikkansa?
Joko Venäjän ylin syyttäjäviranomainen halusi aidosti auttaa Trumpia tämän vaalikampanjassa tai hän halusi vain esiintyä sellaisena ikään kuin haluaisi niin tehdä. Tähän oli mahdollisesti presidentti Putinin toimeksianto vaikka välttämätöntä sekään ei olisi ollut.
Goldstonen mukaan kysymys tosin oli ollut Venäjän hallituksen tuesta mutta se oli hänen päätelmänsä. Vielä ei ole poissuljettua sitäkään mahdollisuutta, että Aras Agalarov – joka tunnetaan myös "Venäjän Trumpina" – olisi käyttänyt henkilökohtaisia suhteistaan auttaakseen amerikkalaista liikemieskollegaansa.
Sähköpostissa puhutaan virallisista asiakirjoista ja viitataan Clintonin diileihin Venäjän kanssa. Siinä ei kuitenkaan kerrota mistä asiakirjat olivat peräisin. Johdonmukaista olisi päätellä, että kysymys olisi ollut yksityisoikeudellisista sopimuksista, joista venäläisellä sopijapuolella oli oma kappaleensa.
Ilmeisestikään ei ollut kysymys valtiollisista kauppasopimuksista, joita Clinton ulkoministerinä olisi tehnyt. Tällaiset sopimukset kuuluisivat näet ulkoministeriölle. Mikään sähköposteissa ei viittaa siihen, että kysymys olisi ollut Clintonin henkilökohtaiselta sähköpostipalvelimelta mahdollisesti levinneistä asiakirjoista ja tiedoista. Vielä epätodennäköisemmin mainitut asiakirjat ja tiedot olisivat olleet demokraattipuolueen (The Democratic National Committee DNC) tietokoneelta hakkeroduista asiakirjoista ja tiedoista, joita Wikileaks-vuotosivusto julkaisi.
Jos kysymys oli Clintonin henkilökohtaisista diileistä, virallisia asiakirjoja tuskin säilytettäisiin puolueen (DNC) tietokoneella. Hakkeroidut tiedot lienevät sitä paitsi jo julkaistu. Jos kysymys oli Clintonin sopimuksista Venäjän kanssa, sen hallituksen tuskin olisi tarvinnut niiden takia murtautua amerikkalaisten tietokoneisiin.
Ensisijaisesti kiinnostaa tietää, millaisia arkaluontoisia tai lainvastaisia diilejä Clinton mahdollisesti on Venäjän kanssa tehnyt. Viitattiinko kenties uraanisopimukseen, jolla Venäjä saa 20 % Yhdysvaltain uraanista, mistä asiasta jotain tiedettiin – vai joihinkin muihin diileihin, joita Clinton oli tehnyt?
Sitten on sekin varteenotettava mahdollisuus, etteivät Goldstonen tiedot pitäneet lainkaan paikkansa. Tällöin Clintonilla ei olisi ollut Venäjällä mitään hämäräbisneksiä, mistä Venäjän hallinnolla olisi ollut arkaluontoisia asiakirjoja, joita sen olisi ollut tarkoitus toimittaa Trumpille. Goldstonelle näet oli saatettu syöttää väärää tietoa tai hän itse niitä keksi, että tapaaminen venäläisen ihmisoikeusjuristin kanssa järjestyisi.
Trumpin väitetyn Venäjä-vehkeilyn varjoon on jätetty se, että demokraattipuolueen (DNC) väki ja Clintonin tiimi vehkeilivät vaalitaistelun aikana Ukrainan hallituksen edustajien kanssa tarkoituksenaan estää Trumpin valinta presidentiksi. Sen seurauksena he paljastivat Trumpin silloisen kampanjapäällikön Manafortin Venäjä-yhteyksiä, minkä takia tämä joutui eroamaan tehtävästään elokuussa 2016. Tämän juonittelun (collusion) todentamiseksi ei taida tarvita edes foliohattua.
Toivottavasti totuus tulee julki ja rikollisia menettelytapoja käyttäneet joutuvat oikeudelliseen vastuuseen toimistaan.
Petteri Hiienkoski
Lähteitä ja lisätietoja:
"Read the Emails on Donald Trump Jr.’s Russia Meeting" The New York Times JULY 11, 2017.
Faktat ehkä selviävät aikanaan, mutta tässä on yksi minusta huolestuttava piirre: uutismediasta tehdään osapuolta kiistaan. Tätä haluaa Trump, mutta vähän samansuuntaiselta se vaikuttaa mediankin asenne.
Ilmoita asiaton viesti
Uutismedia on ollut osapuoli jo pitkän aikaa, ei siihen Trumpia tarvita kun tuhoavat itse itsensä. Viimeisin jännä juttu, kun CNN uhkailee doxata yksityishenkilön meemin takia.
Ilmoita asiaton viesti
”Valtamedia jatkaa asiantuntijoidensa tukemana presidentti Donald Trumpin vastaista taisteluaan tämän vaalikampanjan väitetystä Venäjä-vehkeilystä.”
…………….
Mikä ihmeen ”valtamedia” ???
Ilmoita asiaton viesti
Googlettamalla ”MainStream Media” löytyy tietoa. MSM on lähinnä USA:n konservatiivien käyttämä nimitys liberaaleja näkemyksiä levittävälle isojen yleisöjen medialle, jonka Trump-vastaisuus on ollut aivan ainutlaatuisen voimakasta ja sitkeää.
Amerikassa näitä edustavat mm. seuraavat lehdet:
The New York Times, The Washington Post, The Boston Globe, The Philadelphia Inquirer, The Atlanta Journal-Constitution, The Los Angeles Times, The San Francisco Chronicle, USA Today, The Rolling Stones, The Wall Street Journal, The Economist.
Mm. seuraavat uutis-/viestintätoimistot:
Associated Press, United Press International, Reuters, Bloomberg.
Mm. seuraavat TV-kanavat:
-CBS, NBC, ABC, National Public Radio, Public Broadcasting Service, CNN, MSNBC, CNBC
Fox News on ainoa MSM TV-kanava, jonka ohjelmistoa voi luonnehtia konservatiiviseksi ja tällä hetkellä selkeän Trump-myönteistä näkemystä siellä edustaa yksi ainoa toimittaja nimeltä Sean Hannity.
Suomessa Helsingin Sanomat, molemmat iltapäivälehdet sekä Yle edustavat puhdaspiirteistä Trump-vastaista MSM:aa.
Ilmoita asiaton viesti
Ahaa, ”valtamedia” määritellään siis siten, että se on media joka kritisoi Trumppia.
Eikös se ole vain hyvä asia, että on medioita jotka kritisoivat rasistista ääliötä joka on patologinen valehtelija ja paljastaa hänen valheensa?
Trumpin valheet listattuina:
https://www.nytimes.com/interactive/2017/06/23/opi…
Ilmoita asiaton viesti
Fox News kuuluu valtamedioihin ja on myös roskaa. Tucker Carlson on kyllä viihdyttävä mies ja toivottavasti hyppää pois uppoavasta laivasta.
Ilmoita asiaton viesti
Tucker, Sean Hannity, Jesse Vatters sentään tonkivat totuuden esiin asiosta, siitä kiitos Foxille, joka on aidosti tasapuolisin tv-uutismedia. About kuukausi sitten puolueeton tutkimus osoitti sen.
Youtube on siitä oivallinen juttu,että näyttävät livenä näitä tv-kanavia. Pari vuotta on mennyt siten, että räppään Fox-liven päälle ja menen vuoteeseen kuuntelemaan, mitä Amerikan ihmemaassa tapahtuu.. Tällain pysyy ns. ajan hermolla ja herättyäni vielä tarkistan kuulemani asiat vielä muista lähteistä.
JK. Tiesin/ennustin näissä julksissa medioissa jo puoli vuotta ennen vaaleja, että Trump voittaa satavarmasti.Miksikähän Yle ei pyydä miuta asiantuntijaksi näissä Usa-asiossa?
Ilmoita asiaton viesti
#109. Hah hah hah! Nytkö Fox-News kelpaa jo valtamediaksi? Hieno homma! Aika moni on sitä väheksynyt. Mutta mielestäni se on todella laadukkaimpia uutiskanavia USA:ssa ja ansitsisi tulla kutsutuksi valtamediaksi sen takia.
Tucker Carlson on paitsi hauska tyyppi myös ammattitaitoinen journalisti. Vähän ehkä turhankin poleeminen ja päällekäyvä välillä. Kuuluu ehkä hänen brändiinsä. Mielestäni hän kuitenkin korostaa journalistista etiikkaa hyvin.
Se, mikä amerikkalaisessa mediassa on hienoa, että siellä tehdään laajalla skaalalla vertaisarviointia eli arvioidaan toinen toistensa uutistoimintaa ja journalista linjaa. Fox-News on sitä paitsi moniääninen eli toimittajilla on erilaisia käsityksiä ja saattavat kritisoida toisiaankin.
Suomessa ei sen enempää mediatalojen sisäistä kuin välistäkään kritiikkiä: valtamedia käytännössä laulaa samassa kuorossa samaa virttä. Kun sisäistäkään kritiikkiä ei ole, kaikki on ”turvallisesti” yhtä pielessä. Epätervettä!
Tämä tietenkin lisää kysyntää vaihtoehtomedioille, joissa sentään tällaista mediakritiikkiä on. Se on mahtava asia! Valtamedian oma häpeä ettei ota opikseen. =)
Ilmoita asiaton viesti
#3. Linkittämässäni kirjoituksessa määritelty muun muassa se mitä valtamedialla tarkoitetaan: ”Mediakupla on yhteiskunnallinen turvallisuusuhka” (1.6.2017) http://petterihiienkoski.puheenvuoro.uusisuomi.fi/…
Ilmoita asiaton viesti
Sanokaa mitä sanotte, niin KUULOSTAA todella, todella pahalta, jos presidenttiehdokkaan lähipiiri hakee ”tietoja” venäläiseltä syväkurkulta.
Siinä on totisesti Trumpilla selittelemistä ja kiemurtelemista, että tuon parhain päin selvittää.
Ilmoita asiaton viesti
Tähän voidaan lisätä se, että Trumpin kampanja oli järjestelmällisesti kieltänyt yhteistyönsä Venäjän tai venäläisten kanssa tämän vuoden ensimmäisen puoliskon aikana:
https://www.google.fi/search?q=trump+campaign+deny…
Tuon perusteella voidaan sanoa, että hänen kampanjansa uskottavuus tässä asiassa on mennyttä. On vaikea uskoa sitä, että Trump Sr. ei tiennyt poikansa, vävynsä ja neuvonantajansa tapaamisesta kyseisen venäläisen lakinaisen kanssa.
Kannattaa huomata, että samana päivänä 9. kesäkuuta, kun kyseinen tapaaminen tapahtui, Trump Sr. tweettasi Clintonin 33,000 kadonneesta sähköpostista:
http://www.nbcnews.com/politics/first-read/putting…
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/7410070…
Trump Jr., Kushner, Manafort ja kyseinen lakinainen ovat väittäneet, että tuossa tapaamisessa ei tapahtunut mitään. Kannattaa muistaa, että Trumpin sukulaiset ja avustajat ovat kieltäneet jatkuvasti yhteistyön venäläisten kanssa ja nyt he ovat jääneet kiinni valehtelusta verekseltään. Heidän raportteihinsa ei voi luottaa, koska heidän motiivinaan on suojella Trump Sr. presidenttiyttä.
En pitäisi mitenkään mahdottomana, että venäläinen lakinainen kertoi, että Venäjän tiedusteluviranomaisilla on hallussaan 33,000 Clintonin sähköpostia ja tämä tieto sitten välitettiin Trump Sr., joka möläytti sen julkisuuteen tweetissään.
Tähän väliin on hyvä muistaa, että Trump möläytti puhelisoitossaan Filippiinien presidentille kahden ydinkäyttöisen sukellusveneen sijainnit:
http://www.reuters.com/article/us-northkorea-missi…
Ilmeisesti Trump myös möläytti Mossadin Yhdysvalloilla toimittamaa salaista tiedustelutietoa venäläisille koskien ISIS:iä. Riskinä tuossa Israelin kannalta oli se, että kyseinen tiedustelutieto päätyisi joko Iranin tai ISIS:n käsiin sekä tiedon laadun ja sen maantieteellisen alkuperän perusteella voitaisiin päätellä sen lähde:
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/u…
Trump ja Venäjän välisen yhteistyön kannalta Trump Jr. joutui paljastamaan nuo sähköpostit, koska jos hän ei olisi tehnyt niin, silloin New York Times olisi julkaissut kyseiset sähköpostit. On luultavaa, että tässä on kyse jäävuoren huipusta Trumpin kampanjan ja Venäjän välisestä yhteistyöstä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että nyt Trump ei pysty lopettamaan Muellerin tutkimuksia koskien Trumpia ja hänen kampanjaansa.
Ilmoita asiaton viesti
”Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että nyt Trump ei pysty lopettamaan Muellerin tutkimuksia koskien Trumpia ja hänen kampanjaansa.”
Näin tässä juuri juniorin twiittien esilletulon johdosta tapahtui. Muellerin asema puolueettomana selvitysmiehenä kohosi piirun verran. Hiljaa tekee mies ryhmineen työtään. Ei anna lausuntoja keskeneräisistä asioista.
Ilmoita asiaton viesti
Mueller toimii kuin pääministeri Vanhanen aikoinaan. Kaikki keskeneräiset asiat julistettiin hallituksessa salaisiksi ja niistä puhuminen kiellettiin jyrkästi.
P.S. Jopa tuppeensahatut laudat jäivät ikuiseksi mysteeriksi.
Ilmoita asiaton viesti
Kukaan ei odotakaan Muellerin puhuvan ennenkuin tutkimukset ovat tarpeeksi pitkällä. Vanhanen sentään painii aivan eri sarjassa kuin kokenut Mueller. Mueller on koonnut ympärilleen tiimin jolla on kokemusta Watergatesta, Mafiaan liittyvistä selvitykistä ja mm. Enronin paljastuksista. FBI:n entisenä johtajana tuntee rutiinit ja kansainvälisen vakoilun ja vaikuttamisen pelisäännöt.
Ilmoita asiaton viesti
# 21. Muellerin ja hänen rekrytoimansa tutkijatiimin puolueettomuus on tiettävästi kyseenalaistettu useidenkin oikeustieteen asiatuntijoidenkin voimin.
Mueller ja Comey (joka osoittautui falskiksi) olivat liittovaltionsyyttäjinä samaan aikaan Bostonissa. Mueller oli Comeyn edeltäjä FBI-pomona. Heidän ystävyydensä sementoitiin viimeistään vuonna 2004, kun Mueller tuki Comeyta tämän asetuttua vastustamaan presidentti Georg W. Bushin valvontaohjelman laillisuutta.
Muellerin rekrytoimista tutkijoista tiettävästi ainakin seitsemän oli lahjoittanut rahaa demokraattiehdokkaille. Näistä taloudellista tukea Clintonin kampanjalle oli antanut viisi tutkijaa.
Tietääksi ainakaan YLE ei ole vaivautunut uutisoimaan näistä asioista. Eivät taida sopia sen ”viralliseen” narratiiviin, jonka mukaan Trump on se ”pahis”.
Trump on kuitenkin todennut Muelleristä, että ”hän on kunnioitettava mies” ja ”toivottavasti hän tekee myös kunnioitettavaa työtä”.
Ilmoita asiaton viesti
Muellerin valinnan takana on oikeusministeriö ja luonnollisesti vallassa oleva enemmistö. Eipä tainnut olla parempaa tiedossa, joka olisi ollut myös demokraattien hyväksymä. Odotellaan Petteri, mitä Mueller saa aikaan. Et kai pelkää?? Ei totuutta kannata pelätä vaikka se olisikin oman näkemyksen vastainen. En minä ainakaan pelkää.
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sou…
Ilmoita asiaton viesti
#8. Poikkeuksellista USA:n presidentinvaaleissa 2016 ei ole ainoastaan se, että hävinnyt osapuoli jatkaa kamppailuaan vastaehdokasta vastaan vielä senkin jälkeen kun amerikkalaiset ovat vaaleissa jo valinneet presidenttinsä, vaan myös se, että hävinneen puolen kannattajat niinkin kaukana kuin Suomessa jatkavat samaan malliin.
Ei kannata kritiikittä niellä kaikkea mitä Trumpin vastustajat valtamediassa syöttävät.
Esimerkiksi Hillary Clintonin sähköpostisähellyksiä varten Trumpin tai muidenkaan tuskin oli tarpeen saada jotain salaista Kremlistä. Eiköhän nuokin asiat olleet julkisuudessa pitemmän aikaa…
https://www.washingtonpost.com/investigations/how-…
Tapaamisessa ihmisoikeusjuristin kanssa – mistä tällä kertaa on nostettu iso haloo – ei siinäkään ole voinut osoittaa tapahtuneen väitettyä yhteistyötä Venäjän kanssa. Olettamukset ja spekuloinnit kannattaisi pitää erossa faktoista, eikä lähteä tekemään liian pitkälle meneviä päätelmiä.
USA:n tiedusteluyhteisö vuotaa kuin seula: sieltä vuodetaan poliittisista syistä valtamedialle ”tietoja”. Tarkoitus on horjuttaa demokraattisesti valittua hallitusta. Kannattaa kuitenkin muistaa se minkä jopa erotettu FBI-pomo Comey totesi viimekuulemisessaan: vuototiedot ovat olleet osin ellei kokonaan virheellisiä. Vuotajahan näet ratkaisee mitä kertoo, mitä ei. Sen luotettavuutta on siten vaikea ellei mahdoton arvioida.
NYT ilmeisesti oli saanut käsiinsä Don Jr:n sähköposteja tai tietoja niiden sisällöstä. Se epäilemättä vaikutti hänen ratkaisuunsa julkaista koko viestiketju sellaisenaan.
Ilmoita asiaton viesti
CNN= ClintonNewsNetwork
Ilmoita asiaton viesti
Tässä yksi linkki lisää. No – virkamieskoneisto ja osavaltiot pyörittävät kyllä Yhdysvaltoja vaikka poliittinen päätöksenteko ja lainsäädäntötyö on halvaantunut. Trump pääsi presidentiksi ensisijaisesti vaalilupauksillaan. Miten vakavasti ne on otettu ja miten hän niissä onnistuu – ratkaisevat loppujen lopuksi miehen kyvyt mahdollisena valtiomiehenä. Kaikki vallan avaimet olisivat käytössä (enemmistöt) mutta valkoiseen taloon valittu kaveriporukka ei ehkä omaa tarpeeksi osaamista ja poliittista kapasiteettia. Varapresidentti on alkanut ottaa varmuuden vuoksi etäisyyttä Trumpin klaanista.
https://www.buzzfeed.com/ellievhall/the-russian-co…
Ilmoita asiaton viesti
Tämä Venäjällä syntynyt lakimies (tai siis lakinainen) on jo sanonut, ettei ole työskennellyt Venäjän valtion laskuun. Tokihan tätä ei usko killipäiset Trump-vihaajat, sillä ainahan venäläiset valehtelevat (tässä nähdään killipäisten Trump-vihaajien rasismi myös).
Mutta minua kiinnostaisi se tieto Hillary Clintonista, jonka paljastumista demokraatit näin paljon pelkäävät. Venäläisellä lakinaisella ei tällaista tietoa siis ollut. Kenellä sitten.
Onkohan tässä muuten yritetty jonkinlaista ansaa jopa vai miksi demokraattien suosikki Loretta Lynch olisi myöntänyt viisumin.
http://thehill.com/homenews/administration/341788-…
Ilmoita asiaton viesti
Tuollainen Clinton whataboutismi on naurettavaa. Sillä, mitä Clinton teki tai jätti tekemättä, ei ole mitään tekemistä tämän asian kannalta. Clinton on yksityishenkilö ja Trump on Yhdysvaltain presidentti, jota pidetään maailman mahtavimpana miehenä. Vallan mukana pitäisi tulla myös vastuuta.
P.S. Toista mieltä olevien kutsuminen killipäisiksi osoittaa vain kutsujan matalaa mieltä.
Ilmoita asiaton viesti
Minusta rasistit ovat killipäitä, mutta hyvä jos sinä heitä suvaitset.
Ilmoita asiaton viesti
Kannattaisiko ensiksi opetella, mitä rasismi käytännössä tarkoittaa ennen kuin käyttää sanaa, jonka merkitystä ei tunne?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rasismi
”Rasismi on aate tai toiminta, jossa ihmisten rodun, etnisen taustan tai biologisten eroavaisuuksien tai näihin liittyvien fyysisten tai henkisten ominaisuuksien erilaisuudella perustellaan ihmisten eriarvoista kohtelua eli syrjintää.”
P.S. Natalia Veselnitskaya sai linkkisi mukaan viisumin Yhdysvaltoihin, koska hän oli juristina puolustamassa venäläistä liikemiestä, Denis Katsyvia Yhdysvaltain oikeusministeriötä vastaan:
”The Moscow lawyer had been turned down for a visa to enter the U.S. lawfully but then was granted special immigration parole by then-Attorney General Loretta Lynch for the limited purpose of helping a company owned by Russian businessman Denis Katsyv, her client, defend itself against a Justice Department asset forfeiture case in federal court in New York City.”
Ilmoita asiaton viesti
Siis et pidä rasistisena sitä ajattelua, jota nämä Trumpin vihaajat harjoittavat? Heidän modus operandi on, että tokihan venäläiset sekaantuivat vaaleihin ja kaikki venäläiset ovat valtion agentteja, vaikkakaan tällaisesta ei ole löydetty yhtään todistetta tähän mennessä.
Ilmoita asiaton viesti
Olkiukkosi ovat naurettavia, Parkkola, sillä mussutat rasismista, mutta et millään tavalla perustele väitettäsi. Väitän sen perusteella, että et tiedä mistä puhut.
Onko mielestäsi niin, että kun joku henkilö on korkeassa asemassa ja käyttää asemaansa väärin, niin häntä ei saa arvostella? Sellaisen toiminnan hyväksyminen johtaa maailmaan, jossa vahvat tekevät, mitä voivat ja heikot kärsivät, mitä heidän on pakko kärsiä. Miltä tuntuisi olla heikko sellaisesssa maailmassa?
”Heidän modus operandi on, että tokihan venäläiset sekaantuivat vaaleihin ja kaikki venäläiset ovat valtion agentteja, vaikkakaan tällaisesta ei ole löydetty yhtään todistetta tähän mennessä.”
KUKA on väittänyt, että KAIKKI venäläiset ovat valtion agentteja? Jos kerran väität tuollaista, niin anna sitten nimiä henkilöistä, jotka ovat puhuneet tuolla tavalla. Jos se ei onnistu, niin kyseessä on surkea trollaamisyritys.
Toiseksi Trump Jr:n julkaisemat sähköpostit todistavat sen, että venäläiset pyrkivät sekaantumaan Yhdysvaltain presidentinvaaleihin. Suosittelen, että luet tämän BBC:n artikkelin ennen kuin keuhkoat asiasta yhtään enempää:
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-40585149
Trump Jr. on syytä epäillä Yhdysvaltain vaalilakien rikkomisesta, koska ne kieltävät ulkomaisia tahoja antamasta vaalikampanjoille lahjoituksia tai mitään asiaa tai esinettä, jolla olisi rahallista arvoa. Tiedolla on rahallista arvoa, jos se on esim. hankittu lahjonnalla tai hakkeroimalla, koska kummassakin tapauksessa tiedonhankkimista varten täytyy tehdä investointeja. Tämän lisäksi tässä tapauksessa hankittu voi hyvinkin olla hankittu rikollisia keinoja käyttäen.
Trump jr. ja Jared Kushner ovat hyvinkin voineet antaa viranomaisille vääriä tietoja ja syyllistyä valehtelimiseen valan alla. Kushner oli taannoin kongressin kuultavana ja tällöin hän luultavasti vannoi puhuvansa totta. Jos häneltä kysyttiin, että oliko hän kampanjan yhteydessä tekemisissä venäläisten kanssa ja jos hän oli niin, milloin se tapahtui, niin valehteliminen tällaiseen kysymykseen olisi juridisesti väärä vala.
Ilmoita asiaton viesti
Sinulla on kovin vankka näkemys siitä, että tämä venäläinen asianajaja on toiminut Venäjän valtion laskuun ja antanut Trump jr:lle laittomia tietoja Hillary Clintonista. Perustuuko näkemyksesi siihen, että asianajaja on venäläinen?
En nimittäin keksi mitään muuta syytä, kun kaikki ovat sanoneet, ettei mitään laittomia tietoja ole siirtynyt. Ja koska laittomia tietoja ei ole siirtynyt, ei asiassa ole syyllistytty mihinkään väärään valaankaan.
Onneksi en itse näe asioita tuolla tavoin. Olisi nimittäin todella hankala tulla toimeen vaalien aikana, jos en saisi keskustella kenenkään venäläisen kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
”Sinulla on kovin vankka näkemys siitä, että tämä venäläinen asianajaja on toiminut Venäjän valtion laskuun ja antanut Trump jr:lle laittomia tietoja Hillary Clintonista. Perustuuko näkemyksesi siihen, että asianajaja on venäläinen?”
Älä pistä sanojasi suuhuni, kun kerran et tiedä mistä puhut. Asianajajan kansalaisuudella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Ennen kuin trollaat enempää niin perehdy Natalia Veselnitskayan profiiliin:
https://www.nytimes.com/2017/07/11/world/europe/na…
Hän on tunnettu siitä, että hän pyrkii samaan Yhdysvallat ja muut maat kumoamaan venäläisiin Putinin oligarkkeihin kohdistuneet pakotteet.
”En nimittäin keksi mitään muuta syytä, kun kaikki ovat sanoneet, ettei mitään laittomia tietoja ole siirtynyt. Ja koska laittomia tietoja ei ole siirtynyt, ei asiassa ole syyllistytty mihinkään väärään valaankaan.”
Ensinnäkään ne, jotka ovat puhuneet tietojen siirtämisestä ovat Trump jr, Kushner, Manafort ja tuo naisjuristi. Heillä kaikilla on syynsä valehdella tästä asiasta ja toivoa, että sitä ei tutkittaisi. Toiseksi, jo ulkomaisen avun pyytäminen on rikos Yhdysvaltain lakien mukaan:
https://www.law.cornell.edu/cfr/text/11/110.20
”(b)Contributions and donations by foreign nationals in connection with elections. A foreign national shall not, directly or indirectly, make a contribution or a donation of money or other thing of value, or expressly or impliedly promise to make a contribution or a donation, in connection with any Federal, State, or local election.”
”(g)Solicitation, acceptance, or receipt of contributions and donations from foreign nationals. No person shall knowingly solicit, accept, or receive from a foreign national any contribution or donation prohibited by paragraphs (b) through (d) of this section.”
b) Ulkomainen taho ei saa suoraan tai epäsuorasti antaa rahaa tai muita asioita, joilla on arvoa eikä suoraan tai epäsuorasti lupailla sellaisia lahjoituksia tai antamisia liittovaltion, osavaltion tai paikallisissa vaaleissa.
g) Pyytäminen, hyväksyminen tai vastaanottaminen ulkomaisten lahjoituksien suhteen. Kukaan henkilö ei saa tietoisesti pyytää, hyväksyä tai vastaanottaa lahjoituksia tai asioita, joita kuvataan kappaleesta b) kappaleeseen d), tässä pykälässä.
Toisin sanoen olet väärässä, kun väität, että koska tieto ei vaihtanut omistajaa, niin tapahtuneella ei ole merkitystä. Lakiteksti osoittaa selvästi, että et tiedä, mistä puhut.
”Onneksi en itse näe asioita tuolla tavoin. Olisi nimittäin todella hankala tulla toimeen vaalien aikana, jos en saisi keskustella kenenkään venäläisen kanssa.”
Tuo on vain mielipiteesi, joka perustuu mutuun. Sillä ei ole sen enempää merkitystä. Kahvipöytäkeskusteluja ei ole kielletty, mutta ehdokkaat ja heidän kampanjansa ei saa ottaa ulkopuolisilta tahoilta mitään asioita tai esineitä, joilla olisi jotain arvoa. Sillä pyritään estämään ulkomaisten tahojen vaikuttamista ehdokkaisiin ja vaaleihin.
Ilmoita asiaton viesti
”Ensinnäkään ne, jotka ovat puhuneet tietojen siirtämisestä ovat Trump jr, Kushner, Manafort ja tuo naisjuristi. Heillä kaikilla on syynsä valehdella tästä asiasta ja toivoa, että sitä ei tutkittaisi.”
Mutta sinä tiedät toki, että asiassa on tapahtunut rikoksia. Olitko paikalla noissa keskusteluissa?
Ilmoita asiaton viesti
Siteeraamasi lain pykälä koskee vaalien rahoitusta, ei kampanjointia. Henkilökohtaisten palvelujen suoritus ilman kompensaatiota ei kuulu linkkaamasi lainkohdan piiriin, vaan on määritelty muualla (https://www.law.cornell.edu/cfr/text/11/100.74). Vierasvaltoiden ja USA:n kansalaisilla on yhtäläiset oikeudet tässä suhteesssa.
Ilmoita asiaton viesti
Suosittelen sinua lukemaan tämän artikkelin:
https://www.vox.com/world/2017/7/10/15950590/donal…
”A foreign national shall not, directly or indirectly, make a contribution or a donation of money or other thing of value, or expressly or impliedly promise to make a contribution or a donation, in connection with any Federal, State, or local election.”
Toisin sanoen ulkomainen taho ei saa suoraan tai epäsuorasti lahjoittaa rahaa tai mitään muuta asioita, joilla on rahallista arvoa eikä suoraan tai epäsuorasti luvata, että tekee sellaisen palveluksen tai lahjoituksen liittovaltion, osavaltion tai paikallisissa vaaleissa.
Yleensä tiedolla on jotain rahallista arvoa. Tiedon hankkiminen on äärimmäisen harvoin ilmaista. Siihen tarvitaan niin työtä kuin myös laitteita. Sen lisäksi tuollaisten asioiden pyytäminen ulkomaisilta tahoilta on käytännössä Yhdysvaltain lakien mukaan rikos. Selkeä tavoite näyttää olevan se, että ulkomaiset tahot eivät pystyisi sekaantumaan Yhdysvaltain vaaleihin.
Jos oletetaan, että kyseisellä lakinaisella oli hallussaan Clintonin kannalta ikävää tietoa, niin hän olisi voinut toimittaa hallussaan olevat esim. Fox Newsin tai Breitbartin käyttöön, mutta silloin Trumpin hallinto ei olisi ollut hänelle mitään velkaa. Toisin sanoen hän luultavasti halusi jonkinlaista kompensaatiota Trumpin hallinnolta, joka saattoi olla esim. Magnitsky lain kumoaminen, jota vastaan hän on toiminut ahkerasti vuosia.
Ilmoita asiaton viesti
Tieto voi kyllä olla arvokasta, mutta on absurdia väittää, että kyseessä olevan lakitekstin ”thing of value” kattaisi sen. Käsite tarkoittaa nimenomaan rahassa mitattvaa lahjoitusta. Linkistä löytyy lainopillnen analyysi asiasta.
http://thehill.com/blogs/pundits-blog/the-administ…
Ilmoita asiaton viesti
#26. Käsittääkseni venäläisen ihmisoikeusjuristin fokus oli Magnitsky Actissa, joka rajoitti venäläislasten adoptioita. Se kuului Obaman aikaisiin pakotteisiin. Hän lobbasi Jenkeissä sen kumoamisen puolesta. Trump tuskin oli ainoa johon hän pyrki vaikuttamaan. Varsin todennäköisesti hän yritti vaikuttaa myös Hillaryyn joillain keinolla. Näyttäisi siltä että Trumpin tiimin kohdalla hän onnistui tällä tavalla saamaan tapaamisen aikaiseksi.
http://www.foxnews.com/politics/2017/07/12/shadowy…
Kannattaa muistaa Trump ja hänen poikansa eivät kuulu Washingtonin poliitikkokatraaseen vaan ovat bisnesmiehiä New Yorkista. Se, miten spontiinin sinisilmäisesti Don Jr suhtautui tapaamiseen ja sähköpostiketjujen julkaisemisineen ei oikein sovi pesunkestävälle poliitikolle joka varoo jokaista liikettäänkin.
Ilmoita asiaton viesti
”Olkiukkosi ovat naurettavia, Parkkola, sillä mussutat rasismista, mutta et millään tavalla perustele väitettäsi. Väitän sen perusteella, että et tiedä mistä puhut. ”
……………
Wikipedia:
”Rasismi on aate tai toiminta, jossa ihmisten rodun, etnisen taustan tai biologisten eroavaisuuksien tai näihin liittyvien fyysisten tai henkisten ominaisuuksien erilaisuudella perustellaan ihmisten eriarvoista kohtelua eli syrjintää.[1] Rasismiksi voidaan kutsua myös toimintatapoja ja yhteiskunnallisia rakenteita, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen.”
Trump on rasisti. Hän on eriarvoistanut niin Meksikolaiset kuin muslimitkin.
Ilmoita asiaton viesti
Ei muuta sitten kuin Poliisi jellonan kanssa valkoiseen taloon opettamaan kivapuhetta mr. Trumpille. Tai sitten voitaisiin tehdä Trumpista poliisin rekistereihin ERPI rekisterimerkintä rasismista …
😀
nyy nyyh ihan kyynel tulee silmään.
(sori tästä, oli ihan pakko )
Ilmoita asiaton viesti
Hitler opetti ainakin minulle sen ettei rasismia kannata vähätellä. Siihen täytyy puuttua voimakkaasti kun se alkaa nostaa päätään. Se on jokaisen sivistyneen ihmisen velvollisuus.
Ilmoita asiaton viesti
Meksikon muuria alettiin rakentamaan jo Bushin (vai oliko jopa Clintonin) aikoina. Rakentaminen jatkui Obaman aikoina.
Trumpin matkustuskielto taas perustuu jo aiemmin säädettyyn lakiin. Lakia ovat toteuttaneet niin Bush kuin Obamakin moneen otteeseen.
Tahdotko sanoa, että Bush ja Obamakin olivat rasisteja?
Ilmoita asiaton viesti
Viittaan Trumpin rasistisiin sanomisiin jotka voit lukea kommentista 54.
Ilmoita asiaton viesti
Minua kiinnostaa ja häiritsee lähinnä tapaamisen ajankohta. Tämähän oli jo ennen valintaa viralliseksi ehdokaaksi. Ja joidenkin tietojan mukaan Obaman silloinen DOJ päästi lakinaisen Usan ilman viisumia … Tiedettinkö jo silloin varautua mahdolliseen Trumpin voittoon ja päätettiin järjestää tätä varten uinuva ’collusion’-pommi Trumpia vai oliko tämä onneton koekalastelu Venäjän suunnalta.
Vaikka yhteyttä ottaneet henkilöt ovat venäläisiä niin he ei ole välttämättä ole ottaneet Trump Jr:n Venäjän hallinnon käskystä.
Joka tapauksessa tässä ei ole yhtään mitään laitonta, ainakaan millä pääsisi itse Pressa Trumpiin.
Ilmoita asiaton viesti
”Voitaisiin myös kysyä että olisiko Clintonin kamppanja kieltäytynyt ottamasta arkaluontoista tietoa vaikkapa Britannialta tai Saksalta? No ei varmasti olisi kieltäytyneet.”
Sinun kannattaa ottaa yhteyttä Trump juniorin puolustusasianajajaan. Voitte yhdessä miettiä miten painava tuo esittämäsi argumentti on jos Trump junior joutuu syytteeseen.
Ilmoita asiaton viesti
Syytteeseen mistä?
Ilmoita asiaton viesti
Suosittelen seuraamaan journalistista mediaa.
Ilmoita asiaton viesti
En seuraa valemediaa.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä, seuraat siis journalistista mediaa, sieltä löydät vastauksen esittämääsi kysymykseen. Hyviä lukuhetkiä!
Ilmoita asiaton viesti
#74. Mitä on ”journalistinen media”? Se, mikä jollekin on ”journalistisesti linjasta”, voikin toiselle olla propagandistista. Journalistinen taso on kuitenkin ihan jotain muuta kuin propagandaa.
Valtamedian valta asema murenee. Sen mahdollisuudet manipuloida mielipiteitä vaikeutuvat, se saattaa harmittaa niitä haluisivat edelleen esiintyä ”portinvartijoina”. Monet osaavat käyttää monipuolisesti eri medioita sekä muodostaa oman käsityksensä useamman eri lähteen kautta.
Valtamedian uskottavuus murenee nopeammin, jos uutisointi on kovin yksipuolista ja asenteellista, ja kun mielipiteillä täydennetään puuttuvat faktat. Vaihtoehtomedioiden kysyntä lisääntyy. Eli omalla toiminnallaan valtamedia luo markkinoita vaihtoehtomedioilla. Vauhdittaa asemansa murenemista.
Se, miten valtamedia uutisoi Trumpista jo vaalikamppailun aikana, voidaan nähdä myös tätä taustaa vasten. Kumpikohan voittaa? =)
Ilmoita asiaton viesti
Perustele lähteisiin perustuen se, että ”viikoittain paljastuu savuava ase”. Esimerkiksi Mikaa Aaltola mainitsi journalistisessa mediassa, että Trumpin tapauksessa tämä Trump Juniorin tapaus voi NYT olla se savuava ase. Aiemmin hän on kertonut, että Venäjä- kytköksissä ei ole savuavaa asetta, joten Trumpia ei voi asettaa syytteeseen. Asia on siis täysin päinvastoin kuten väität.
Ilmoita asiaton viesti
UPIn Aaltola nyt vain sanoo ja kirjoittaa vain globalistien agendaa joten häneen vetoaminen ei nyt vain toimi. Aaltola kuten sinäkin näet mielelläsi Trumpin syytteessä ja erotettuna viralta joten ei ihme että molemmat näette ja kuvittelette harhoja.
Vielä kerran, Trumpin ja Trumpin JR toimista ei ole vielä tähän päivään asti tullut mitään esille mikä edes voisi edes kaukaisesti uhata isä Trumpia viraltapanolta.
Ilmoita asiaton viesti
Alkuperäinen väite koski sitä, että ”Hohhoijaa, jännä kun ei kukaan ole tämän vuoden aikana ollut kukaan syytteissä vaikka viikottain paljastuu ”savuava ase” (#108). Tämä väite ei pidä paikkaansa. Siinä ei selittelyt auta.
Voit tietenkin väittää Aaltolasta ja minusta mitä lystäät. Se ei kuitenkaan muuta tosiasioita.
Ilmoita asiaton viesti
#116. Eräiden valtamedian vakiasiantuntijoinaan käyttämien UPI-tutkijoiden lausunnot ovat häpeäksi koko tieteenalalle ja vakavasti otettaville tutkijoille.
USA:n presidentinvaalien aikana annetut lausunnot EIVÄT tuoneet keskusteluun mitään todellista tietoa USA:n yhteiskunnallisesta ja poliittisesta kehityksestä.
Nämä valetutkijat sortuivat saamaan, mihin valtamedian toimittajatkin: oman poliittisen mielipiteensä julistamiseen, jolla pönkitettiin amerikkalaisen vasemmiston agendaa, joka tähtäsi Clintonin voittoon. Trumpin vähätteleminen ja mustamaalaaminen olivat olennainen osa tätä kampanjaa.
Kyselin viime syksynä ”Mikä on politiikantutkijoiden vastuu?” (13.11.2016)
(http://petterihiienkoski.puheenvuoro.uusisuomi.fi/…)
Virheitä tietenkin sattuu. Mutta kun niistä EI ole otettu oppia. Se on todellista tyhmyyttä, mukaillen Machiavellin päätelmää klassikossaan ”Ruhtinas”. =) Sama typeryys näyttää vain jatkuvan. Julkisin varoin. Ei tulosvastuuta!
Ilmoita asiaton viesti
#112. ’Pedagogisjournalistinen’ valtionmedia linkittämässäni uutisessa siteeraa suoraan Aaltolaa, joka ei sano että tämä VOI olla Se savuava ase, vaan että ”tämä on se savuava ase”! Yritätkö nyt sanoa että mainostamasi ”journalistinen media” ei olisikaan uutisoinnissaan luotettava?
Ilmoita asiaton viesti
Vastaus viestiin #120
”Aaltola: ”Nämä viestit voivat olla nyt se savuava ase”
Donald Trump Jr:n julkaisemat sähköpostiviestit todistavat, että Trumpin lähipiiri on ollut tekemisissä venäläisten kanssa vaalikampanjansa aikana. Näin arvioi Ulkopoliittisen instituutin ohjelmajohtaja Mika Aaltola. Hänen mukaansa viestit ovat erityisen raskauttavia.
– Nämä viestit voivat olla nyt se savuava ase, jolla Trumpin voidaan osoittaa toimineen venäläistahojen myötävaikutuksella Hillary Clintonia vastaan, Aaltola sanoo.”
http://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005287679.html
Näin Aaltola sanoi. En yritä sanoa vaan sanon siteeraamalla Aaltolaa siinä tarkoituksessa, että Aaltola toteaa, että NYT voidaan puhua savuavasta aseesta. Tämä oli vastaus väitteeseen, että savuavia aseita muka väitettäisiin löytyvän viikottain.
Aaltola on siis käyttänyt sekä muotoa ”on” että ”voisi” kahdessa eri uutisessa. Voit kirjoittaa uuden tutkielman näiden kahden eri muodon käytöstä ja pohtia siinä journalistisen median laatua.
Ilmoita asiaton viesti
#126. Hah hah hah! Mutta kumpikohan sinun mielestäsi on se ”journalistinen” media tässä tapauksessa: Iltis vai valtiollinen YLE?
Minun mielestäni Iltis on aika paljonkin luotettavampi uutisväline kuin YLE. Jos Aaltola todella käytti ”voi” -sanaa, se olisi hänen kannaltaan hyvä. Se ettei hän ole korjannut YLE-uutisointia viittaa siihen, että mielipide on muuttunut. Tänään jo voikin olla tilanne se, että mielipide on taas muuttunut ja kohta savuava pyssy onkin vaiheeksi jossain muualla. =)
Suomen kielestä vielä sen verran, että sillä pikkuruisella ”se” -sanalla on myös olennainen merkitys. ”Journalistinen” merkitys kenties? 😉
”Se” -sana viittaa tässä juuri siihen, että niitä sitä savuavaa asetetta on jo niin paljon etsitty ja kuviteltu löytyneen.
”Viikottain” on liioitteleva ilmaisu, jolla tarkoitetaan sitä, että niitä ole ollut yksi tai kaksi vaan useita.
Ilmoita asiaton viesti
Juuri näistä teemoista sinun kannattaa tehdä oma blogitekstinsä.
Journalistisella medialla tarkoitetaan sellaista tiedotusvälinettä, joka sitoutuu Julkisen sanan neuvoston journalistin sääntöihin. Iltasanomat ja Yle ovat siis journalistisia medioita.
”Jos Aaltola todella käytti ”voi” -sanaa, se olisi hänen kannaltaan hyvä.” Kyllä hän todellakin käytti ”voi”- sanaa. Se on luettavissa linkittämässäni ja lainaamassani sitaatissa uutisesta, lue se, jos voit. Kts. viestini #126.
””Viikottain” on liioitteleva ilmaisu, jolla tarkoitetaan sitä, että niitä ole ollut yksi tai kaksi vaan useita.”
Juuri tähän liioitteluun valheellisin perustein halusin puuttua. Aaltola siis mainitsi, että
N Y T on löytynyt se savuava ase. Pohdi sanan ”nyt” merkitystä. Se ei ole synonyymi sanalle ”taas”. Jos Aaltola todellakin on kertonut löytäneensä useita savuavia aseita Trumpia koskien niin voinet linkittää nämä uutiset.
Ilmoita asiaton viesti
#108. Savuavia aseita on jo niin paljon että ”huippujournalistit” tukehtuvat pian savuun – elleivät kaadu sitä ennen. Taitavat näet ampua vain omaa jalkaansa… =)
Ilmoita asiaton viesti
Minusta näyttää, että n.s. establishmentin russofobia-kampanja on tähän asti toiminut sen käynnistäjien kannalta mainiosti. Venäjän ja USAn suhteet eivät ole parantuneet, terrorismin vastaisissa toimissa USA ja Venäjä eivät tee yhteistyötä, boikotteja ei ole purettu, Venäjän ympärysmaita militarisoidaan j.n.e. Meno kansainvälisessä politiikassa on likipitäen juuri niin sotaisaa kuin mitä Clintonin kampanja meille enteili. Juttu on selvä succès sotateolliselle konglomeraatille ja sen omistajille. Homman käytäntöä pyörittävät nyt vain eri tyypit kuin vielä 1/2 vuotta sitten suunnittelivat.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä sopii myös Trumpille koska sille ei Venäjän hyvät suhteet näyttele kovin suurta roolia.
Trump on nimenoman Usan keskittyvä sisäpolitiikan presidentti joka tekee tyhjäksi Obaman ja joidenkin muiden byrokraattista lainsäädäntöä. Ja rakennuttaa sen Great Wall:n etelärajalleen. Mikäli ja uskallan veikata Trump valitaan uudelle kaudelle nähdään enemmään suon kuivatusta …
Ilmoita asiaton viesti
Varsin laihat ovat Trumpin tulokset tähän mennessä. No sisäpolitiikassa on kansa saatu jaettua tehokkaasti kahtia ja ulkopolitiikassa EU tiivistämään rivejään sekä katselemaan entistä vakavammin mm. Kiinan ja Japanin suuntaan. USA:n sisäiset kriisit ja ulkopoliittiset selkkaukset vaikkapa Kiinan suuntaan ovat Putinille mieluisia. EU:n hajoittaminen ei ole mennyt Putinilta putkeen. Ainakaan toistaiseksi. Mutta kauppa on taas piristynyt Venäjän suuntaan ja sehän on hyvä se.
Ilmoita asiaton viesti
#27. Mitä oikeasti voi sanoa Trumpin saavutuksista, kun valtamedian uutisointi on mitä on?
https://heatst.com/culture-wars/harvard-study-reve…
Trumpin twiiteistä valtaosa koskee duunia jota hän presidenttinä tekee, mutta valtamedia uutisoi vain siitä noin neljänneksestä, josta se saa aiheen vetää herneitä nenäänsä…
Etenkin YLE jättää systemaattisesti uutisoimatta Trumpista myönteiset asiat, saavutuksista puhumattakaan. Käytännössä kaikki väännetään kielteiseksi. Se on selvä että se vaikuttaa suomalaisten käsityksiin. Harva seuraa esim. amerikkalaista Fox-uutiskanavaa, jonka Trump-uutisointi on todettu (esim. Harward-tutkimus) muita tasapuolisemmaksi.
Kun puhutaan tuloksista, poliittinen kanta vaikuttaa siihen, onko tulos myönteinen saavutus vai jotain muuta. Trumpin tuloksia kannattaa suhteuttaa hänen vaalilupauksiinsa. Amerikkalainen vasemmisto ja ”deep-state” on kaikin voimin yrittänyt horjuttaa hänen asemaansa ja estää sitä yrittämällä myös hajottaa republikaanien yhtenäisyyttä. Siitähän tässäkin tapauksessa on kysymys: Venäjä-vehkeilyllä spekulointi sopii sen takia niin hyvin Trumpin vastustajien tarkoitukseen.
Kremlin äijä varmaa hieroo käsiään, miten USA:n politiikkaa onkin onnistuttu saamaan Trumpin vastustajien avulla hajotettua. EU taas on ihan omalla toiminnallaan saanut maanosan asiat niin sekaisen että Putinia taitaa se jo säälittää…
Ilmoita asiaton viesti
Heh!
Ilmoita asiaton viesti
Kahtiajako on ollut tosiasia jo 60-luvulta lähtien, kun puolueiden uudellejarjestyminen eli ns. mannerlaattojen liikunta tapahtui, ja etelän demokraateista. tuli rebuplikaaneja
Ilmoita asiaton viesti
Trumpin toimintaa voisi verrata samaan, jos palavalla tulitikulla katsotaan höyryiseen bensatankkiin. Tämäkään nyt esille tullut episodi tulee tuskin jäämään ilman seurauksia. Uskon, että republikaanisenaattorien keskuudessa aletaan pikku hiljaa yhä enenevässä määrin katselemaan tätä touhuilua ”alta kulmien” ja tehdään johtopäätöksiä. Tässä alkaa olla vaarassa koko Yhdysvaltain uskottavuus.
Ilmoita asiaton viesti
Kommentoin joskus aikoinaan että lopettakaa tämä itsenne kiusaaminen. ”Nyt Trump kyllä erotetaan” huutelu ei ole koskaan johtanut mihinkään, varsinkin kun huutelette niitä mitä typerimmistä asioista.
Trumpin poika jutteli venäläiselle asianajajalle, joka ei johtanut mihinkään. Mitä lakia rikottiin? Asianajaja ei edustanut Venäjää, mitään infoa ei vaihdettu.
Kuten jo silloin kommentoin, tulee olemaan pitkät 4-8 vuotta tätä menoa.
Ilmoita asiaton viesti
Roomalainen valtiomies ja filosofi Seneca on sanonut. ”Aika paljastaa totuuden.”
Ilmoita asiaton viesti
Senecastako ?
Ilmoita asiaton viesti
Kun etsii syytä Trumpin kannatukselle on vaikea keksiä mitään muuta syytä kuin rasismi. Rasistit kannattavat rasistia vaikka hän olisi monikyvytön virkaansa. Kun on tarpeeksi palava aate takana muut asiat ovat sivuseikka.
Ilmoita asiaton viesti
#39. Amerikassa poliittiseen kiihkoiluun ja väkivaltaisuuksiin on syyllistynyt lähinnä vasemmisto. Sitä ei ehkä kutsuta rasismiksi, mutta vihaa eri tavoin ajattelevia ihmisiä kohtaan se kuitenkin on. Jos Clinton olisi voittanut, Trumpin kannatajat ja konservatiivit tuskin olisivat riehuneet niinkuin nämä.
Valtamedia ei ole antanut todenmukaista kuvaa USA:n presidentinvaaleista eikä maan poliittisesta ja yhteiskunnallisesta tilanteesta, mikä tietenkin ilmeni siinä, että vaalitulos oli monille yllätys. Sama poliittinen harhauutisointi jatkuu.
Miten vääristyneen ja harhaanjohtavan uutisoinnin perusteella voisi edes tehdäkään todenmukaista arvioita Trumpin kansansuosion syistä. Eihän hänen poliittista agendaansakaan tunnuta ymmärtävän. Miten voitaisikaan kun ei siitä uutisoida todenmukaisesti.
Ilmoita asiaton viesti
” Amerikassa poliittiseen kiihkoiluun ja väkivaltaisuuksiin on syyllistynyt lähinnä vasemmisto”
…………………..
Lähde?
Ilmoita asiaton viesti
#45. Samaisessa suosittelemassani kirjoituksessa ”Mediakupla on yhteiskunnallinen turvallisuusuhka” on lähteitä myös USA:ssa levinneisiin väkivaltaisuuksiin.
http://petterihiienkoski.puheenvuoro.uusisuomi.fi/…
Amerikkalaisen vasemmiston poliittisesta väkivallasta löytyy Wikipediastakin (engl.) artikkeleita lähdetietoineen.
Kirjoitukseni jälkeenkin vasemmiston väkivalta ja siihen kiihottaminen ovat jatkuneet. Tunnetuin tapaus on republikaanipoliitikkoja vastyaan tähdätty ampumistapaus, jossa kongressiedustaja Steve Scalise loukkaantui vaikeasti.
http://www.foxnews.com/politics/2017/06/14/steve-s…
Tätä oli edeltänyt esim. Kathy Griffin julkisuustemppu jossa hän roikotti Trumpin veristä päätä ISIS-terroristeista tutulla tavalla, ja muistaakseni myös NYK-Parkin Julius-näytelmä jossa Trumpia esittävä hahmo murhataan raa’asti veitsellä. Googlaa itse jos kaipaat lisätietoja.
Ilmoita asiaton viesti
En löytänyt mitään todisteita kirjoituksestasi väitteellesi että ” Amerikassa poliittiseen kiihkoiluun ja väkivaltaisuuksiin on syyllistynyt lähinnä vasemmisto”.
Voisitko lopettaa trollailun?
Ilmoita asiaton viesti
Ainakin vasemmisto on riehunut siihen malliin, että äärivasemmistolainen Antifa on julistettu jo terroristijärjestöksi.
http://markomjlnirparkkola.puheenvuoro.uusisuomi.f…
Olen muuten huomannut, että lähteiden kysely alkaa aina silloin, kun omat lähteettömät hölinät on ensin kumottu. Kumma juttu.
Ilmoita asiaton viesti
Minusta kaikki ääri-ihmiset ovat ikäviä ihmisiä, on ne sitten vasemmistoa tai oikeistoa tai mitä lie.
Älä minun kimppuuni käy jos joku toinen ei kykene perustelemaan asiaansa millään tavoin.
Ilmoita asiaton viesti
”Valtamedia ei ole antanut todenmukaista kuvaa USA:n presidentinvaaleista eikä maan poliittisesta ja yhteiskunnallisesta tilanteesta”
……………….
”Valtamedia sitä ja ”valtamedia” tätä.
Minä sanon tämmöisille jutuille höpö höpö mitä ei mitenkään perustella.
Ilmoita asiaton viesti
Oletko ihan tosissaan siitä ettei paikalliset antifat ja BLM järjestöt harrasta poliittista väkivaltaa vastustajiaan kohtaan ?Ja siitä ei ole videotodisteita ?
Ilmoita asiaton viesti
Kuuluuks nää antifat ja BLM:t nyt siihen epämääräistäkin epämääräisempään ”valtamediaan”?
Kuinkas noitten Afrikkalaisten kyläpäälliköiden laita, kuuluuks nekin siihen?
Mutta asiallisesti ottaen tämän epämääräisen ”valtamedian” epämääräisessä arvostelussa ei ole tolkun tolkkua.
Ilmoita asiaton viesti
Trumpin kansansuosio? Eikö hänen kannatuksensa ole ennätyksellisen alhainen?
Ilmoita asiaton viesti
#62. Nyt oli, Manu, kysymys vaalikampanjan aikaisesta tilanteesta, josta valtamedia jätti uutisoimatta asioita ja esitti asiat erittäin yksipuolisen värittyneesti.
Satuin muuten vähän aikaa sitten näkemään National Geographic kanavalta haastatteludokumentin jossa poikkeuksellisesti haastateltiin paria henkilöä joilla ei ollut pelkästää pahaa sanottavaa Trumpista. =) Siinä myös näytettiin vähän millaisia mammuttitilaisuuksia Trumpilla kampanjan aikana oli. Koska dokkari ei ollut yksinomaan kielteinen, siinä tuli esiin asioita jotka muuten jääneet vähemälle huomiolle.
Jonkin aika sitten julkaistiin mielipidemittaus, jonka mukaan amerikkalaiset luottavat enemmän Trumppiin kuin mediaan ja kongressiin. =)
Ilmoita asiaton viesti
poisto
Ilmoita asiaton viesti
Hiukan huvittuneena olen seurannut tätä Trumppiin kohdistunutta ennennäkemätöntä poliittista ajojahtia hänen vastustajiensa taholta. Ihmeellisintä tässä on, että meidän kotimainen valtamedia YLE ja HS kärjessä osallistuvat tähän kampittamiseen varsin kyseenalaisin keinoin. Ne lainaavat varsin suruttomasti amerikkalaisia tietolähteitä, joiden on todettu moneen kertaan syytävän ulos suurelta osin disinformaatiota Donald Trumpista.
Huvittavinta on se, että Venäjän väitetään vaikuttaneen vaalitulokseen levittämällä Hilary Clintonista kielteisiä asioita. Itse en ole nähnyt ainoatakaan Venäjältä lähtöisin olevaa väitettä, joka olisi heikentänyt Hilaryn asemaa vaaleissa. Päinvastoin valtamedia teki kaikkensa, ettei kielteistä informaatiota Hilarysta levinnyt, vaikka aihetta olisi ollut. Ei Hilary ole mikään ”kultapossukerholainen”, kuten jotkut luulevat. Mikäli pieni osakin niistä huhuista, jotka koskevat hänen tekosiaan menneisyydessä pitää paikkansa, ei hän olisi missään nimessä ansainnut presidentin vakanssia.
Ihmettelen myös sitä, miksei presidenttiehdokkaiden tekemistä saisi kertoa. Kyllä äänestäjien tulee saada tietää, mitä ehdokkaat ovat touhunneet elämässään riippumatta siitä, ovatko teot päivänvaloa kestäviä vai ei.
Ilmoita asiaton viesti
Olisi kiva kun joskus yksilöitäisiin joku ”valtamedian” valehtelu ja perusteltaisiin se. Näin pystyttäisiin keskustelemaan asiasta järkevästi.
Ja vaikka ”valtamedia” joskus syyllistyisikin potaskan puhumiseen se ei tarkoita sitä, etteikö Trump olisi itse patologinen valehtelija ja rasisti sekä kyvytön hoitamaan virkaansa.
Ilmoita asiaton viesti
#42. Kyselit jo aiemmin, mitä on ”valtamedia” ja sait ihan hyviä vastauksia. Kommentissani oli linkki mediakuplaa koskevaan kirjoitukseeni. Suosittelen, että lukaiset sen ja vilkaiset vaikka vähän lopussa olevia linkkejä. Niistä pitäisi hahmottua mitä ”media bias” tarkoittaa.
http://petterihiienkoski.puheenvuoro.uusisuomi.fi/…
Ilmoita asiaton viesti
”Kyselit jo aiemmin, mitä on ”valtamedia” ja sait ihan hyviä vastauksia”
………………..
En ole saanut ainuttakaan ”valtamedian” yksilöityä valehtelua perusteluineen. Sitä haukutaan vain yleisellä tasolla paremman puutteessa.
Jos Trumppia kyetään puolustamaan vain epämääräisen ”Valtamedian” epämääräisellä syyllistämisellä ollaan aika heikoilla.
Ilmoita asiaton viesti
vaitathan itsekin Trumpin olevan rasisti, mitenkään perustelematta väitettäsi.
Ilmoita asiaton viesti
Todisteeksi sopisi muutama lainaus Trumpilta:
“When Mexico sends its people, they’re not sending the best. They’re not sending you, they’re sending people that have lots of problems and they’re bringing those problems with us. They’re bringing drugs. They’re bring crime. They’re rapists… And some, I assume, are good people.”
Donald J. Trump, kesäkuun 16, 2015
”Donald J. Trump is calling for a total and complete shutdown for Muslims entering the United States.”
Donald J. Trump, joulukuun 7. 2015
Ilmoita asiaton viesti
Kommentti 54
vastaa puolestani, jos Trumpin rasistisuus on jäänyt sinulle epäselväksi.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä sillä yhtään mitään merkitystä jos Trump sinun mielestäsi rasisti. 62 miljoonaa amerikkalaista äänesti Trumpin pressaksi kysymättä meiltä suomalaisista meidän mielipidettä asiaan. Se että ei diggaa muslimeista (ei ole kansanryhmä) ja pitää Meksikon huumerikollisuutta ongelmana Usan turvallisuudelle niin silloin se ei vielä merkitse vielä sitä että Trump olisi rasisti.
Se on nyt vain fakta Donald Trump on Usan 45. pressa.
Ilmoita asiaton viesti
# 75
Mitkään noista kertomistasi asioista eivät muuta sitä tosiasiaa että mies on nyt tällä hetkellä neljän eri tutkinnan kohteena. Mahtaa harmittaa.
Mikään niistä asioista ei myöskään suojaa syytteeltä jos sellaiseen ilmenee aihetta.
Ilmoita asiaton viesti
Kerro nyt mulle mitä on nämä tutkinnat ovat kun minä en niistä tiedä. Se että CNN suoltaa omaa tuubaansa siitä Trump olisi tutkinnan kohteena ei oteta lukuun.
Minua ei harmita vaikka olisi tutkinnan kohteena. Olisi vain hyvä tietää niistä.
Ilmoita asiaton viesti
# 77
Jos seuraisit sitä ns journalistista mediaa niin saisit ehkä itsekin tietää asiasta. Se että Foxnews, RT tai MV asiasta kerro ei vielä kerro muuta kuin noista julkaisuista jotain.
Tutkintaa tekevät tällä hetkellä sikäläinen oikeusministeriö ja senaatin eri komiteat.
Ilmoita asiaton viesti
Seuraan kyllä eri medioita tiivistikin. Tosiaankin yksi senaatin komitean tutkinta on käynnissä mutta sen tutkinta ei kohdistu suoraan Trumpiin. Tällä todennäköisin syytteeseen joutuva on vain eräs mr Comey …
Ilmoita asiaton viesti
”Venäjä-yhteyksien selvittämiseksi on käynnissä neljä eri tutkintaa. Jos niissä selviää, että tarkoituksena oli esimerkiksi koordinoida Clintonin vastaisten tietojen julkistamista, mennään pitkälle rikosten teille.”
https://yle.fi/uutiset/3-9718319
Ilmoita asiaton viesti
Ihan oikeasti jos sopii venäläisen naishenkilön kanssa treffit sen perusteella ja haluaa tietää onko tällä jotakin tietoja Clintonista niin silloin on yhteyksiä venäläisiin ? Ihan oikeasti …
Ihan oikeasti tuo koko vaalikampanja oli tuota Clintonin vastaisten tietojen julkistamista ja vastapuolella sama juttu toisinpäin niin, entäs sitten … Ihme ketä ja mitä varten Yle julkaisee tuota saippuaa kansalle … No ehkä jostakin selviää mitkä on nuo tutkinnat mihin Yle viittaa.
Ilmoita asiaton viesti
”Seuraan kyllä eri medioita tiivistikin.” Jep jep.
Ihan oikeasti. Trump Juniorin sähköpostit on julkistettu. Ihan oikeasti. Ymmärrän toki hyvin sen, että et näe näissä Trump juniorin toimissa mitään moitittavaa vaikka USA:n viranomaiset ovat ottaneet hänen toimensa tutkintaan. Olet vain eri mieltä USA:n tutkintaviranomaisten kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
Nähätävästi Usa:n senaatin komitea haluaa kuulla Trumpin jr:ää asiassa. Se ei ole sama asia kuin Usan FBI tai DOJ … Senaatin kuultavana voi vedota vaikka 5. lisäykseen taikka Isä pappa voi heittää suojakortin Jr:n suojaksi (mitä ei varmankaan tässä tilanteeessa tehdä).
Saamme siis jossakin vaiheessa nauttia tilaisuudesta missä senaatin jäsenet tekevät tiukkoja kysymyksiä JR:lle ja hän on nyt sitten grillattavan tyhjänpäiväisestä tapaamisesta missä ei ollut tietojen mukaan päätä eikä häntää.
Ilmoita asiaton viesti
Se, että pidät asiaa tyhjänpäiväisenä, on eri näkemys kuin USA:n senaatin tutkintakomitealla.
Ilmoita asiaton viesti
”Se että ei diggaa muslimeista (ei ole kansanryhmä) ja pitää Meksikon huumerikollisuutta ongelmana Usan turvallisuudelle niin silloin se ei vielä merkitse vielä sitä että Trump olisi rasisti.”
……………..
Muslimien eriarvoinen kohtelu on ihan samanlaista rasismia kuin esim. juutalaisiin kohdistuva eriarvoinen kohtelu. Ja Meksikolaisia hän kutsui raiskaajiksi yleisesti.
Mitä tämä muuta on kuin silkkaa rasismia.
Ilmoita asiaton viesti
CNN lienee valtamediaa?
http://markomjlnirparkkola.puheenvuoro.uusisuomi.f…
Ilmoita asiaton viesti
Ja CNN on valehdellut mitä?
Linkistäsi asia ei minulle selvinnyt.
Ilmoita asiaton viesti
Oli tai ei, niin tuoreen mielipidekyselyn mukaan:
More Americans trust CNN than they do Donald Trump
Americans also indicated more trust in the New York Times and Washington Post (up by 9 per cent), and the other major news channels ABC, CBS, and NBC (up by 11 per cent).
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/u…
Ilmoita asiaton viesti
Uuden mielipidemittauksen mukaan amerikkalaiset luottavat enemmän Trumpiin kuin mediaan:
”New Poll Shows More Americans Trust the White House Than the Media”
A new poll from NPR/PBS NewsHour/Marist found that more Americans trust the White House than the media.
37 percent of those polled said they trust the Trump administration, compared to 30 percent for the media and 29 percent for Congress.
(http://insider.foxnews.com/2017/07/05/poll-more-am…)
Ilmoita asiaton viesti
Minusta on kummallista että nämä Trump-fanit osoittavat kannatustaan Trumpille ainoastaan ”Valtamediaa” kritisoimalla.
Eikö näillä kavereilla ole mitään hyvää sanottavaa Trumpista itsestään?
Ilmoita asiaton viesti
#66. Ehkäpä ne onkin juuri ne asiat, mitä Trump-vihaajat pitävät hänessä pahoina (ja niitähän taitaa olla paljon), ovat Trump-fanien mielestä niitä hyviä asioita. =)
Ilmoita asiaton viesti
Itse olen sitä mieltä että Trumpin kannattajakunta niin USA:ssa kuin muuallakin samaistuu pää-asiassa hänen rasismiinsa. Eivätpähän vain kehtaa sanoa sitä ääneen. Vaikea keksiä muutakaan syytä miksi esim. Suomessa häntä kannatetaan.
Jos Trumpilta riisuttaisiin rasismi pois, jäljelle jäisi vain typeryys.
Ilmoita asiaton viesti
Rasismi-kortin heitto on vastaus kaikkeen … Onkohan sinulla yhtään viestiä tässä ketjussa jossa et ole maininnut sanaa rasismi … 😀
Kyllähän se on helppo väittää ja selittää oman maailmankuvan vastaisten totuus ja lokiikan puute vain sanalla rasimi. Ehkä se sinun silmissä Trump muuttuu vielä entistä rasistimaksi jos kirjoitat vielä muutamaan kerran sanan rasisti.
Edelleenkin se on meidän suomalaisten kannalta aivan sama on Trump rasisti vai ei.
Ilmoita asiaton viesti
”Rasismi-kortin heitto on vastaus kaikkeen”
…………….
Ei se kaikkeen vastaus ole, mutta silloin kun maailman vaikutusvaltaisin mies on julkirasisti täytyy siitä huolestua. Kaikkien sivistyneitten ihmisten pitäisi huolestua. En välittäisi haistella krematorioista tulevia ihmisruumiitten hajuja elinaikanani. Ja se vältetään parhaiten pistämällä rasismille stoppi heti alkuunsa.
Ilmoita asiaton viesti
No nyt mennään niin asian vierestä että huh … Viittaatko ihan tosissaan siihen mahdollisuuteen että Trump tai Trumpin hallinto alkaisi laittamaan kylmäksi porukkaa etnisen profiloinnin mukaisesti ? Tai että se on rasismia pitää oman maan rajakontrolli. Tällöin olisi rasismia myös Australian rajapolitiikkaa tai Kanadan maahantulon pisteytysjärjestelmä.
Trumpilla on kyllä valtaa vaikka millä mitalla mutta ei kyllä hänellä ole valtaa Suomen asioihin. Tai jos on niin tämä on ollut ja tulee olemaan kaikilla Usan pressoilla …
Ilmoita asiaton viesti
”No nyt mennään niin asian vierestä että huh … Viittaatko ihan tosissaan siihen mahdollisuuteen että Trump tai Trumpin hallinto alkaisi laittamaan kylmäksi porukkaa etnisen profiloinnin mukaisesti”
…………………..
Tuskin. Mutta eihän sitä koskaan tiedä mikä johtaa mihinkin. Ei rasismi maailmasta mihinkään ole kadonnut, kuten Trumpinkin suosio osoittaa. Hitlerkin halusi ensin vain karkottaa juutalaiset Madagaskarille mutta kun olosuhteet muuttuivat, niin kuinkas kävikään.
Sitä paitsi rasismissa pitää olla nolla toleranssi. Tuskin sinäkään haluaisit että sinua sorretaan syntyperäsi vuoksi, vai haluatko?
Ilmoita asiaton viesti
”Tai että se on rasismia pitää oman maan rajakontrolli. Tällöin olisi rasismia myös Australian rajapolitiikkaa tai Kanadan maahantulon pisteytysjärjestelmä.”
……………….
Voisitko ystävällisesti olla pistämättä sanoja suuhuni. En ole väittänyt tuollaista.
Ilmoita asiaton viesti
# 81
Trumpia ei pidettäisi rasistina ellei tuo itse olisi antanut siihen aihetta. Käsitys tuosta miehestä on yleinen hieman muuallakin kuin Suomessa.
Se että rasismi ei omastasi tai Hiienkosken mielestä ole kummoinenkaan asia ei ollenkaan tarkoita sitä että kovin moni näkee asian toisin. Rasistinen toiminta voi myös johtaa käräjille. Siinä ei silloin sinun vähettelysi auta saati muutenkaan mitään merkitse.
Ilmoita asiaton viesti
#86. Jaa…en tiennytkään, että olen rasismista tuota mieltä. Kannattaisiko sinun, Tomi Ketola, jättää minullekin jotain liikkuvaraa sen suhteen mitä mieltä olen? =)
Ilmoita asiaton viesti
Kerro ihmeessä mielipiteesi mitä mieltä olet rasismista ylipäätään ja Trumpin rasismista erityisesti?
Odotan vastausta sydän syrjällään.
Ilmoita asiaton viesti
”Edelleenkin se on meidän suomalaisten kannalta aivan sama on Trump rasisti vai ei.”
………………….
Ei se ole sama.
Epäoikeudenmukaisuus missä tahansa on epäoikeudenmukaisuutta kaikkialla.
Vai mitä mieltä olet siitä oliko natsi-saksan juutalaisvainot yksin heidän asiansa mistä meidän suomalaisten ei olisi tarvinnut välittää.
Ilmoita asiaton viesti
Minä yritän korjata ensin suomalaisessa yhteiskunnassa esiintyvää epäoikeudenmukaisuutta …
ja miksi koko ajan koetat yhdistää rasismin ja Natsi-saksan juutalaisvainot keskenään ? Se että joku on rasisti ei todellakaan tarkoita sitä alkaisi todellakin toteuttamaan etnistä puhdistusta. Natsi saksa ei sitä paitsi todellakaan tyytynyt pelkkiin juutalaisvainoihin vaan kyllä siinä ohella meni moni muukin poliittisesti ja seksuaalisesti poikkeava henkilö tapettavaksi.
Ilmoita asiaton viesti
”ja miksi koko ajan koetat yhdistää rasismin ja Natsi-saksan juutalaisvainot keskenään ?”
……………..
Kyllä ne natsi-saksan juutalaisvainot perustuivat ihan yksinomaan rasismiin, ellet sitä tiennyt. Haluan vain julkituoda sen tosiasian mihin rasismi voi pahimmillaan johtaa. Eikä tästä ole kauaa aikaa kun Ruandan rasistiset massamurhat tapahtuivat. Hereillä täytyy olla koko ajan ettei nuo toistu.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä aiot tehdä jos Ruanda 2 olisi tapahtumassa jossakin Afrikan maassa ? Lähetätkö Lissun sinne puhumaa kivaa ja nättiä ruåttalaisella aksentilla … Vai menetkö itse sinne ?
Ilmoita asiaton viesti
”Mitä aiot tehdä jos Ruanda 2 olisi tapahtumassa jossakin Afrikan maassa ? Lähetätkö Lissun sinne puhumaa kivaa ja nättiä ruåttalaisella aksentilla … Vai menetkö itse sinne ?”
………………….
Kun rasisti haluaa kannatusta omalle aatteelleen se alkaa aina muiden ihmisten mielipidettä manipuloimalla tyyliin ”tule vihaamaan ihmisryhmää X kanssani koska he ovat pahoja syystä Y”. Minä parannan maailmaa omalla vaatimattomalla panoksellani vaikuttamalla ihmisten mielipiteisiin vastustamalla rasismia mm. netissä.
Ilmoita asiaton viesti
”Haluan vain julkituoda sen tosiasian mihin rasismi voi pahimmillaan johtaa.”
Vihaatko natseja?
Ilmoita asiaton viesti
Hepulis hei mikä kysymys 🙂
En hyväksy heidän arvomaailmaansa koska se sortaa toisia ihmisiä.
Ilmoita asiaton viesti
Trump esittää viimeisimmässä haastattelussaan epäilynsä siitä, että hän olisi ollut Putinin suosikki: hän uskoo että Putinin suosikki oli Hillary.
(http://www.breitbart.com/big-government/2017/07/12…)
Valtamediahan on toistanut epäilyään Trumpin Venäjä-vehkeilystä kuukaudesta toiseen. Ei todisteita. Meihin on iskostettu tätä ajatusta itsestäänselvyytenä. Tämä on kuitenkin ollut Clintonin kampanjassaan levittämä väite, mutta onko se totta?
Trump ei suinkaan ole ainoa, joka väitettä on epäillyt.
”Pollak: The Attack on Trump Is Exactly What a Russian Disinformation Campaign Looks Like”
(http://www.breitbart.com/big-journalism/2017/05/28…)
Varsin monet asiat puhuvat sen puolesta, että pikemminkin Clinton oli Putinin suosikki.
”Leaked Email: Clinton Campaign ‘Killed’ Bloomberg Story Linking Bill’s $500k Moscow Speech To Russia-Friendly Stance”
(http://www.breitbart.com/jerusalem/2017/07/12/clin…)
”Frank Gaffney: Congress Still Hasn’t Investigated Clinton Ties to Russian Military Tech Initiative”
(http://www.breitbart.com/radio/2017/07/12/frank-ga…)
En väitä että asia olisi näin. Sitä kannattaa mielestäni kuitenkin vakavasti ja ennakkoluulottomasti miettiä todennettavissa olevien faktojen valossa…
”Tiedusteluyhteisöt” muistaakseni esittivät Obaman aikaisessa lausunnossaan viime vuonna että Venäjä olisi sekaantunut vaaleihin ja haitannut Clintonin kampanjaa. Vasta nyttemin on paljastunut, ettei lausunto ollutkaan kaikkien 17 tiedusteluelimen yksimielinen päätelmä, kuten Clinton ja kampanjapäällikkö Podesta ovat väittäneet, vaan ainoastaan 3-4 tiedustelimen päätelmä.
Erotettu FBI-pomo Comey väitti ensimmäisessä kongressin kuulemisessaan, että Putin inhosi Clintonia, mikä mielestäni jo silloin kuulosti varsin omituiselta statementilta. Ei todisteita.
Tiedusteluyhteisöhän vuotaa kuin seula! Jonkun arvion mukaan vuotoja olisi 7-kertainen määrä aiempaan verrattuna. Kysymys on poliittisen tarkoituksen mukaan valitun ja ajoitetun salaisen tai luottamuksellisen ”tiedon” vuotamisesta medialle. Se ON laitonta! Tapuhtuu korkealla viranomaistasolla. Tarkoitus on vahingoittaa Trumpin hallintoa. Kun edellisen paljastetun ”vehkeilijän” nimi on unohdettu, joku vuotaa toisen. Ja mediamyllytys jatkuu.
Jopa FBI-pomo Comey myönsi viimeisessä julkisessa kuulemisessaan kongressille, että mediassa julkaistut vuototiedot ovat osin tai kokonaan virheellisiä.
Mutta kaiken huippu on se, että Comey vuoti ystävänsä kautta medialle muistioista neljä, koska hänen tarkoituksensa oli saada Venäjä-tutkintaan erikoissyyttäjä. Poliittista juonittelua! Muistioiden väitetään sisältäneen luottamuksellista tai salaista tietoa.
Harwardin yliopiston oikeustieteen emeritusprofessori Alan Dershowitzin mukaan menettely oli täysin sopimatonta ylimmältä lainvalvojalta. Dershowitz – joka EI todellakaan ole mikään Trump-fani vaan demokraattipuolueen kannattaja ja liberaali – on todennut, että Comey EI myöskään nauttinut kummankaan puolueen luottamusta.
Trumpilla presidenttinä on takuuvarmasti KAIKKI se tiedustelutieto mitä ei ole väitetystä Venäjän hakkeroitumisesta amerikkalaistietokoneisiin on olemassa. Mutta hän on todennut että se oli Venäjä todennäköisesti, mutta saattoi olla joku muu. Täyttä varmuutta hänelläkään ei siitä ilmeisesti ollut. Kuitenkin hän kovisteli Putinin asiasta.
Lisäksi tähän liittyy sellainen erikoinen piirre, sikäli kuin pitää paikkansa, että demokraattipuolue DNC ei tiettävästi ole suostunut luovuttamaan poliisin tutkittavaksi tietokonetta johon hakkeroiduttiin kampanjan aikana. Tieto kuulostaa uskomattomalta ja epäilen voiko pitää paikansa. Jos se pitää kutinsa, herättää se entistä enemmän kysymyksiä.
Ilmoita asiaton viesti
Toivoisin, että keskityttäisiin asioihin eikä ihmisten leimaamiseen. Ymmärrän, että kynnys Trumpin leimaamiseen on mahdaltanut. En silti pidä asiallisena enkä hyväksyttävänä, että niitä jotka, eivät suhtaudu häneen yhtä kielteisesti kuin valtamedia esittää, leimataan sen takia rasistiseksi tai muuta sellaista.
Haastan niitä, joilla on taipumuksena kritiikittömästi uskoa se, mitä Trumpista valtamediassa väitetään, kyseenalaistamaan valmiiksi pureskeltuja ”totuuksia” sekä avartamaan yhteiskunnallista ajatteluaan. Asioilla tuppaa olemaan myös se kuuluisa toinen puolensa.
Hyvä, että on erilaisia mielipiteitä, ja vielä parempi, jos niitä voi perustella.
Ilmoita asiaton viesti
”Haastan niitä, joilla on taipumuksena kritiikittömästi uskoa se, mitä Trumpista valtamediassa väitetään, kyseenalaistamaan valmiiksi pureskeltuja ”totuuksia” sekä avartamaan yhteiskunnallista ajatteluaan.”
……………………
Minä en nyt oikein ymmärrä minkä ihmeen takia täytyy ottaa joku kuvitteellinen ”valtamedia” keppihevoseksi jonka kautta täytyy arvottaa herra Trumppia? Ja sitten annat vielä ymmärtää, että kaikki jotka eivät Trumpin arvomaailmasta tykkää ovat ikään kuin tämän ”valtamedian” aivopesemiä.
Ei se nyt niin mene.
Ja miksi ihmeessä Trumpista ja hänen arvoistaan ei voi puhua suoraan, ilman linkkiä tähän epämääräiseen ”valtamediaan”?
Ilmoita asiaton viesti
#110. Hah hah hah! Tietenkin saa puhua Trumpista ja hänen arvoistaan! Valtamedia voi niistä vaieta ja levittää harhaanjohtavia väitteitä, mutta tietenkin niistä saa ja pitääkin.
Edellinen kirjoitukseni käsitteli juuri niitä arvoja joita Trump puolustaa:
”Taistelu läntisten arvojen puolustamiseksi” (10.7.2017)
(http://petterihiienkoski.puheenvuoro.uusisuomi.fi/…)
Ilmoita asiaton viesti
”Jälleen kerran ei ole mitään oikeita todisteita, myydänpähän nyt vaan vähän lehtiä ja saadaan CNN:lle lisää katsojia.”
Tämä on uusi ”nothing-burger”, eli huuhaata.
Corrupt News Network(CNN) on muuten pudonnut jo sijalle 13 Pollsseissa, On pian konkassa koko pulju, sen uutisiin ei enää luota jenkeissä kukaan täysijärkinen.
Ilmoita asiaton viesti
Väitteesi mukaan CNN saa lisää katsojia ja on pian konkassa. No, on sekin oman sortin logiikkaa.
Ilmoita asiaton viesti
#115. Ehkä sitä epäloogisuutta kannattaisi kysellä CNN:lta. YLE joka kuuluu mainostamaasi ”journalistiseen mediaan” on muuten tainnut jättää uutisoimatta mistä CNN katsojakato johtuu… =) CNN jäi videolla kiinni siitä että tuottaja myönsi että Trumpin väitetty Venäjä-vehkeily on bullshittiä: ei mitään todisteita. Kolme ”huipputoimittajaa”, joista yksi pulizer-palkittu ja toinen pulizer-ehdokas saivat kenkää! YLE on tehnyt ”journalistisen” valinnan… Hah hah hah. Suoraan sanottuna: propagandistisen valinnan. Kun fatktat eivät sovi viralliseen agendaan, niistä vaetaan! Terveisiä Kim-sedältä P-Koreasta! =)
Ilmoita asiaton viesti
Totesin vain, että sekä katsojien lisääntyminen CNN:llä että konkurssiin meno on omanlaistaan logiikkaa. En aio kysellä asiaa CNN:ltä, en näe mitään syytä pyytää heidän mielipidettään nettiblogia kommentoivan henkilön logiikan laatuun. En mainosta tiedotusvälineitä.
Koskien välittämiäsi terveisiä Pohjois-Koreasta, en tiennytkään, että Kim tuntee minut ja kokee tarpeelliseksi lähettää terveisiä. Älä kuitenkaan lähetä hänelle takaisin terveisiä minulta kun olet seuraavan kerran yhteyksissä Pohjois-Koreaan.
Ilmoita asiaton viesti
Moniko täällä kommentoiva henkilö tuntee henkilökohtaisesti Donald Trumpin ?
Käsitykseni mukaan kaikki muut kommentoijat ovat manipulatiivisen toisenkäden tiedon varassa.
Ilmoita asiaton viesti
#125. Tämä on tärkeä pointti! Kannattaa todella hankkiutua alkuperäislähteille.
Olin muuten itsekin toisen käden tietojen varassa suurin piirtein vaalitulokseen asti. Suhtauduin Trumpiin lähes kuin useimmat muutkin. Luottamukseni valtamediaan mureni kuitenkin vauhdilla. Halusin selvittää mistä median harhaantuminen johtui.
Tähän koottu keskeisimmät faktat ja päätelmät: ”Mediakupla on yhteiskunnallinen turvallisuusuhka” (http://petterihiienkoski.puheenvuoro.uusisuomi.fi/…)
Halusin myös selvittää mikä on Trumpin poliittinen ja etenkin ulkopoliittinen agenda. Valtamedialle ja sen käyttämille asiantuntijoille se olisi suuri tuntematon, arvaamaton uhka. Kuten Putin sitä ennen heille (on varmaan arvaataton heille edelleenkin). Mutta eipä tarvinut montaakaan Trumpin puhetta kuunnella, kun päälinjat olivat selvillä.
Trumpin Puolassa pitämä puhe, jota myös esittelin, käsittää laajemman maailmanpoliittisen strategisen vision, mistä valtamedia on myös pitkälti vainnut tai vääritellyt sitä: ”Taistelu läntisten arvojen puolustamiseksi” (http://petterihiienkoski.puheenvuoro.uusisuomi.fi/…)
Sieltä se linkeistä on CNN:n videolta katsottavissa ilman toisenkäden selostuksiakin.
Ilmoita asiaton viesti